Jascha haalde een tien voor zijn stage

Een tien halen voor je stage? Jascha Huisman deed het. Beter kon de derdejaarsstudent Communication & Multimedia Design (CMD) zijn stage bij Handpicked Agencies niet afsluiten.

Handpicked Agencies is een verzamelbedrijf met verschillende bureaus die op verschillende takken worden ingezet. Bijvoorbeeld marketing of visueel ontwerp. Jascha liep stage bij Handpicked Labs, een innovatiecentrum binnen het bedrijf dat alle takken van het bedrijf met elkaar verbindt.

“Samen met anderen heb ik de start-up Twindle opgezet”, vertelt de student CMD in Breda. “Mijn opdracht daarin was het maken van een digital twin, een computerprogramma dat in een visuele 3D-weergave data uit de werkelijkheid kan weergeven.”

Veel geleerd
“Ik heb veel geleerd tijdens mijn stage, leren samenwerken met het team bijvoorbeeld. Zij hebben mij geholpen te professionaliseren. Alle feedback die ik kreeg, paste ik meteen toe. Het is belangrijk om duidelijk te maken wat je hebt geleerd op een stage. Dat heb ik ook in mijn eindgesprek duidelijk naar voren laten komen.”

Voor Jascha was de tien voor zijn stage onverwacht. “Het bedrijf was altijd erg positief over mij. Ze hebben zelfs gezegd dat ik er na mijn afstuderen mag komen werken”, vertelt Jascha.

De derdejaarsstudent is al aan het zoeken naar een baan. Ondanks dat hij zo aan de slag kan bij Handpicked Agencies, houdt hij zijn oren en ogen open. “Ik heb tegen hen gezegd dat als ik niks anders kan vinden, ik daar graag aan de slag ga. En tot nu toe heb ik nog niks leukers gevonden dan Handpicked Agencies.”