GGD mag toch prikken bij Fontys

Foto: Pexels by Gustavo Fring

Hbo-instelling Fontys komt terug op een eerder besluit om geen prikbussen toe te staan op de campussen. Het besluit was ‘te overhaast genomen’, vindt het bestuur.

De beslissing om geen prikbussen op de campus toe te staan, werd genomen “op basis van onvolledige informatie”, zegt collegevoorzitter Joep Houterman tegen hogeschoolmedium Bron. Welke informatie er ontbrak wil Fontys niet prijsgeven.

Bram ten Kate, directeur van de Fontys International Business School, zette eerder een streep door de plannen voor een prikbus op de campus in Venlo. Hij noemde vaccineren “een privézaak”.

Of er nu alsnog nog een prikbus op één van de campussen van Fontys verschijnt, is niet zeker. Maar als de GGD het wil, mag het.