Studenten wilden massaal hun auto kwijt op de Avans parkeerplekken

Verkeersregelaars voorkomen files bij parkeergarages van Avans

Verkeersregelaars vragen aanrijdende automobilisten naar hun pasje om de parkeergarage binnen te kunnen.

Drukte bij de slagbomen aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch en aan de Hogeschoollaan in Breda. Studenten stonden er vorige week in de rij om hun auto te parkeren, maar dat mag daar niet. Daardoor ontstond er filevorming en een verkeersonveilige situatie. Vanaf vandaag staan er aan de Onderwijsboulevard verkeersregelaars om alleen medewerkers, aangemelde bezoekers en deeltijdstudenten toe te laten.

“Met de toename van het aantal personen op locatie, wordt het ook steeds drukker in onze parkeergarage onder het pand”, zegt teamleider locatiediensten Maaike Osorio. “Deze garage is echter alleen bedoeld voor medewerkers van Avans, bezoekers en voor deeltijdstudenten na 17:00 uur.”

Telefoon
Vorige week rinkelde de telefoon van de receptie bij elke automobilist zonder pasje. Een hoop extra werk, dat zorgde voor een rij auto’s die voor de slagbomen stonden te wachten. “Facilitair medewerkers die de telefoon opnamen, moesten bij iedereen checken of zij daadwerkelijk een afspraak hadden, of medewerker waren. Daardoor liep de ‘file’ op. Om dat te voorkomen en te zorgen voor verkeersveiligheid, staan er tot maandag 17 september verkeersregelaars bij de slagboom”, aldus Osorio. In de loop van de week zullen er ook verkeersregelaars bij de slagboom aan de Hogeschoollaan in Breda staan.

Betaald parkeren
Studenten die toch met de auto komen, kunnen hun auto kwijt bij verschillende betaalde parkeergarages op loopafstand van de Onderwijsboulevard of gratis in woonwijk De Fuik. Betaald parkeren aan de Hogeschoollaan doe je hier.