Dronken Delftse studenten verstoren rust op Hoge Veluwe

Foto: Pixabay

Het Nationale Park De Hoge Veluwe wil een verbod op droppings nadat een groep Delftse studenten vrijdagavond vernielingen aanrichtte bij een ingang van het park. Ze zijn beboet voor openbare dronkenschap.

Volgens De Hoge Veluwe was dit geen incident en worden er vaker droppings georganiseerd rond en in het park. Deelnemers worden ergens achtergelaten en moeten zelf de weg terugvinden. Ze brengen schade toe aan kwetsbare planten en verstoren het wild. Dat leidt regelmatig tot aanrijdingen met dieren rond het park.

Het park roept omliggende gemeenten als Ede, Arnhem en Apeldoorn op om droppings in natuurgebieden te verbieden.

Het Delftsch Studenten Corps heeft inmiddels het boetekleed aangetrokken, meldt Omroep West. Het gaat de regels voor droppings aanscherpen. Locaties moeten voortaan worden gemeld bij het bestuur, dat gaat beoordelen of ze geschikt zijn.