Met deze coronamaatregelen kan jij fysiek college volgen op Avans

De lockdown die voor het hoger onderwijs gold is voorbij, fysiek onderwijs op locatie volgen is weer mogelijk. Dat betekent dat je je studiegenoten weer kunt zien op een van de Avanslocaties. Houd daarbij wel rekening met een aantal coronaregels, nieuwe en oude. Zo is het vanaf vandaag verplicht altijd en overal een wegwerpmondkapje te dragen. Als je van het ene lokaal naar het andere loopt, maar ook als je ergens zit.

Avans volgt de richtlijnen van de overheid en adviseert om geen stoffen of zelfgemaakte mondkapjes te dragen, maar een wegwermondkapje. Bij voorkeur een medisch mondkapje type 2. Je hoeft geen mondkapje te dragen wanneer je eet of drinkt. Ook wanneer je een presentatie geeft op anderhalve meter, mag het mondkapje tijdelijk af. Dat geldt ook voor lesgevende docenten.

Je mag met maximaal 75 personen samenkomen in een ruimte, bijeenkomsten met een sociaal karakter zijn niet toegestaan. Uitsluitend onderwijsgerelateerde activiteiten mogen doorgaan bij Avans.

Quarantaine
Sinds deze week zijn ook de regels voor het in quarantaine gaan aangepast. Wanneer je in contact bent geweest met iemand die corona heeft, maar je langer dan een week geleden je boostervaccinatie hebt gehad, hoef je niet meer in isolatie. Dat hoeft ook niet als je zelf korter dan acht weken geleden positief bent getest en hersteld bent. Dat geldt in beide gevallen alleen als je geen klachten hebt. Een overzicht van de regels vind je hier.

Kom je voor een college, tentamen, praktijkles of andere afspraak naar Avans? Dan adviseert de hogeschool je twee keer per week vooraf een zelftest af te nemen. Die kun je als student en medewerker gratis online bestellen.

Mentale hulp
Worstel je met de coronamaatregelen en wil je graag een luisterend oor? Maak dan een afspraak van dertig minuten bij het online spreekuur studentenbegeleiding.