John Jorritsma nieuwe voorzitter Raad van Toezicht Avans

John Jorritsma

John Jorritsma wordt per 1 oktober de nieuwe voorzitter van de Raad van Toezicht van Avans Hogeschool. Hij neemt het stokje over van Ruud Vreeman die sinds 2014 voorzitter was.

Jorritsma (65) is sinds 2016 burgermeester van Eindhoven en neemt daar afscheid. De toekomstig voorzitter van de Raad van Toezicht van Avans was in het verleden ook al burgemeester van Cranendonk. Ook was hij directeur van de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) en Commissaris van de Koning(in) in Friesland.

Wendbaar en krachtig
“Avans heeft een ambitieuze ontwikkeling ingezet met Ambitie 2025, waarin studenten worden opgeleid die wendbaar en veerkrachtig zijn. En met kennis, vaardigheden en inzichten aan de slag kunnen gaan”, vertelt Jorritsma. ”Ik lever de komende jaren graag mijn bijdrage om dit bestuurlijk te ondersteunen en de verdere ontwikkeling en groei mogelijk te maken.”

Voorloper
De huidige voorzitter Vreeman stop ermee omdat hij aan het eind van zijn statutaire termijn is. Hij zegt acht jaar met veel plezier de Raad van Toezicht te hebben voorgezeten. Hij noemt Avans een prachtige hogeschool die doorlopend werkt aan vernieuwing. ”Avans loopt voorop, daar hoort een passende raad bij. Met de komst van John Jorritsma als voorzitter en Meindert van Duijvenbode als nieuw lid wordt dat gecontinueerd”, vertelt hij.

Naast Jorritsma treedt ook Meindert van Duijvenbode tot de Raad van Toezicht toe. Van Duijvenbode (50), nu nog directielid van Yenlo Group BV, is mede gekozen op voordracht van de Avans Medezeggenschapsraad (AMR). Met zijn komst is de Raad van Toezicht voltallig. De Raad van Toezicht controleert en adviseert het beleid van het College van Bestuur van de hogeschool.

Marlous Hermans

Dank voor het informeren, succes én plezier met deze nieuwe functie! hartelijke groet Marlous

2022-07-11 13:08:58