Nieuw in Breda? Hier moet je zijn!

Park Valkenberg

Ben jij een nieuwe eerstejaarsstudent op Avans in Breda, maar heb je nog geen idee waar je moet zijn om even bij te komen van je colleges, te stappen of om te studeren in de stad? Geen stress, want Punt heeft een aantal plekken voor je op een rijtje gezet. Getipt door andere Avansstudenten.

Haven

Op een van de vele terrassen aan de Haven drink je een biertje, eet je een pizza en kijk je uit over het water. Als de zon onder is en alle lampjes aan zijn is het er super sfeervol. Meer zin om zelf het water op te gaan? Huur dan een bootje en bekijk Breda vanaf het water.

Foodhall, Reigerstraat 24

Van poffertjes tot poké bowl en van burgers tot bubble tea: in de Foodhall vind je twaalf verschillende keukens, dus voor ieder wat wils. Je bestelt wat je lekker vindt en eet het op aan een van de vele tafeltjes binnen of buiten.

Bibiotheek, Molenstraat 6

Studeren kan natuurlijk in een van de Avansgebouwen, maar ook bij de bibliotheek in het centrum, tipt student Femke. In een rustige omgeving, met stopcontacten en gratis wifi. Je kunt er gewoon binnen lopen. Even een kop koffie drinken of een tosti eten kan er ook.

Walkabout Café, Havermarkt 25

In Walkabout is al menig studentenfeestje gevierd. Pabostudent Norah tipt het café, waar het ook nog eens elke donderdag studentenavond is.

’t Hart van Breda, Grote Markt 4-6

Op het terras onder de bomen op de Grote Markt zit je altijd goed. Beroemd bij ’t Hart zijn de nacho’s, die je ook kunt afhalen om lekker thuis of in het park op te eten.

Park Valkenberg (tussen het station en het centrum)

Kleedje mee, flesje wijn en wat hapjes: in de zomer is het park een goed alternatief voor het terras. Je kunt er urenlang mensen kijken. Bovendien is het een stuk ‘vriendelijker’ voor je portemonnee.

Welke plekken in Breda mogen niet ontbreken in dit lijstje? Laat het weten in de reacties!