Tweehonderd eerstejaars ORM Breda met de fiets op kamp

Inladen van de vrachtwagen

De introducties zijn in volle gang. Zo ook voor de eerstejaars Ondernemerschap en Retail Management (ORM) in Breda. Zo’n kleine tweehonderd studenten verzamelden zich vanochtend op de Hogeschoollaan voor een nacht op kamp.

Gepakt met slaapzak, rugzak en fiets verzamelen de studenten bij Avans. De vrachtwagen staat klaar om alle tassen te vervoeren richting de plek waar ze een nachtje gaan kamperen. “We moesten onze zwemkleding meenemen”, zegt eerstejaars ORM Jenneke van Riel. “En verder heb ik veel te veel mee”, grapt ze. Ook vriendin Maddy van den Nieuwenhuizen gaat mee op kamp. “Het zal een heel anders zijn dan een kamp op de basisschool”, concludeert ze. “Ik hoop dat het feest is met leuke spelletjes.”

Maddy en Jenneke

Waterbaan
Spelletjes worden er zeker gespeeld. De organisatie vertelt de studenten dat ze mogen navigeren naar de Galderse Meren. Met een trailrun, een waterbaan, spellen en onder andere ook een klimbos is het kamp bedoeld om elkaar te leren kennen. En dat ziet student Marco Li wel zitten. Hij is eerstejaars en laadt als een van de laatsten zijn rugzak in de vrachtwagen. “Ik heb er zin in”, zegt hij. Niet alleen in het kamp, maar ook in zijn studie. Na verschillende middelbare scholen kan hij nu starten met zijn nieuwe studie. “Leuk zo’n nieuwe omgeving. Heb zin om na verschillende middelbare scholen nu hier te zijn.”

student Marco

De keuze voor deze studie aan Avans Hogeschool was voor de vriendinnen Maddy en Jenneke uit Loon op Zand zo gemaakt. “Als je ORM wil studeren, kom je snel uit bij Avans. En dan kun je nog kiezen voor Den Bosch of Breda, maar in Breda krijg je meer ondernemerschap.” Dus werd het voor de twee studenten Breda. “Alhoewel ik niet wist dat zij dit ook ging studeren”, zegt Jenneke wijzend naar Maddy, “en dat terwijl we al sinds groep 3 van de basisschool vriendinnen zijn.”

De studenten verzamelen zich bij Avans aan de Hogeschoollaan in Breda