Nieuw in Roosendaal? Hier moet je zijn!

Foto: Loet Koreman
Oude Markt in Roosendaal

Ben jij een nieuwe eerstejaarsstudent op Avans in Roosendaal, maar heb je nog geen idee waar je moet zijn om even bij te komen van je colleges, te stappen of om te studeren in de stad? Geen stress, want Punt heeft een aantal plekken voor je op een rijtje gezet. Het Avans gebouw staat centraal in de binnenstad dus je bent zo op de leukste plekjes.

Koffiemomenten
Uit de trein en naar STEK. Hier op het Stationsplein kun je terecht voor een ontbijt, een lunch of een lekkere koffie. Om acht uur gaat de deur al open. Ook bij Mon Ami op de Nieuwe Markt kun je al vroeg wat nuttigen. Ze serveren er uitgebreide Turkse ontbijtjes en lunches. En geen zin om te koken? Je kunt er ook huisgemaakte gerechten bestellen.

Stek

Na school
Je kunt heerlijk vertoeven bij Spot in de wijk Stadsoevers. Deze bar staat bekend om de urbanfeeling; een relaxed muziekje, veel speciaalbieren en lekkere hapjes. Ze willen hier alles zo duurzaam en lokaal mogelijk doen.

Spot met het Urban Sportspark

Sporten
Sporten kun je naast Spot in het naastgelegen Urban Sportspark. Dit is het grootste skatepark van Europa en telt twee hectare aan skatebanen, freerunbanen, een basketbalveld en een Pannaveld. Ook is er een plek waar je legaal graffiti mag spuiten.

Skydiven
Een hele dag de tijd om iets leuks te doen met je vrienden? Neem eens een kijkje bij het Leisurepark aan de rand van de stad, van winkelen bij Rosada tot aan uitdagende uitjes zoals skydiven. Je kunt hier ervaren hoe het is om een vrije val vanuit een vliegtuig te maken. Mocht je na al die inspanning trek hebben gekregen? Mazzeltov! is een nieuwe eetgelegenheid met volop lekkers.

Studeren
De Bibliotheek in Roosendaal zit op de Oude Markt en is een plek waar je even rustig in je boeken kunt duiken. Er zijn verschillende bureaus waar je aan mag zitten en er is gratis wifi. Ook kun je in alle stilte terecht bij schouwburg de Kring en bij het stadion aan de Borchwerf in Roosendaal. Kijk even hier wanneer de gebouwen open zijn.

Voetbalstadion van Roosendaal

Roosendaaler

Stek? Serieus wie de f gaat er helemaal naar het station voor ontbijt. Stadsoevers? Leuk voor tieners die willen skateboarden, niet eens af. Voetbalstadion? Welke club speelt daar nog dan? (RBC niet meer iig). Slecht artikel, kom eens naar Roosendaal

2022-09-03 15:09:47