Avans genomineerd voor landelijke medezeggenschapsprijs

De Avans Medezeggenschapsraad 2022

De Avans Medezeggenschapsraad (AMR) is samen met het College van Bestuur (CvB) en de Raad van Toezicht (RvT) genomineerd voor de Driehoek 3D Trofee. Dat is een landelijke prijs voor het beste overleg in de ‘driehoek’ medezeggenschap, toezicht en bestuur.

De AMR telt 24 leden: 12 medewerkers en 12 studenten. Zij spelen een belangrijke rol bij het nemen van besluiten binnen Avans voor zowel medewerkers als studenten. Student Bedrijfskunde Vincent Plompen is student-voorzitter van de AMR: “Voor mij geldt in deze functie vooral: ‘Hoe kunnen we verder komen?’ Dus niet het proces vanuit te sterk accent op eigen belang frustreren, maar samen met het College van Bestuur kijken naar wat er nodig is.”

Jury
De jury roemt de AMR onder andere om de cultuur van structureel en informeel overleg dat leidt tot aantoonbare resultaten voor de sociale, lange termijn en duurzame bedrijfsvoering. Daarnaast is er oog voor diversiteit.

Trofee
Naast de AMR van Avans zijn ook het Havenbedrijf Rotterdam N.V. en NV Eneco genomineerd. Op woensdag 23 november maakt Alliantie Medezeggenschap & Governance (AMG) bekend wie er met de trofee naar huis gaat.