Nieuwe studenten opgelet! Met deze tips maak jij een vliegende start in jouw studentenstad Roosendaal

Foto: Loet Koreman

Ben je nieuw bij Avans in Roosendaal? Wij geven je tips om de stad te leren kennen. Duurzaam, dus voor een betere wereld óf duurzaam voor je portemonnee. Jouw studententijd kan beginnen!

Je kunt heel duurzaam aan nieuwe kleding komen via de Roosendaalse kledingruilkring. Iedere week gaan er tassen rond met (dames)kleding. Daar haal je uit wat je leuk vindt en stop je in wat je zelf niet meer draagt. Vind je het fijner om zelf wat uit de rekken te halen, dan is er De Dameskamer (Raadhuisstraat 84) voor vintage kleding.

Voor goedkope meubels, witgoed en elektronica kun je terecht bij een van de Roosendaalse kringloopwinkels. De Kringloper (Borchwerf 35C), Second Sale (Leemstraat 4E) en Next Level (Nispensestraat 12) hebben een uitgebreid assortiment.

Eten en drinken
Vegan food eet je bij STEK (Stationsplein 3B). Op de kaart staat een ‘no pulled pork sandwich’, homemade cakes, smoothies en bowls. Bij containerbar SPOT – gebouwd van hergebruikte zeecontainers- in de wijk Stadsoevers kun je op het grote terras borrelen en lekker eten.

Gratis sporten doen je in het naastgelegen urban sportpark, dat is vrij toegankelijk. Er zijn onder andere een skatepark, freerun parcours en basketbalveld.

Studeren
In de bibliotheek zijn werk- en studieplekken waar je kunt studeren. Ook is er wifi waar je gratis gebruik van kunt maken.

Sebastian

Om je onder te dompelen in de tullepetaonse leutmagie (carnaval) vind je in Ut Tullepetaons Wienkeltje (tullepetaonswienkeltje.nl) emblemen, pins, vlaggen en nog veel meer typische tullepetaonse carnavalsartikelen.

2023-09-10 11:39:37