Geef je mening over het onderwijs bij Avans

Avansstudenten die invloed willen uitoefenen op het onderwijs, kunnen daarvoor de Avans Studenten Enquête (ASE) invullen. Die vinden ze op 9 oktober in hun mailbox.

In de enquête krijgen studenten stellingen en open vragen voorgelegd over verschillende onderwerpen. Zien ze binnen hun opleiding al terug dat Avans de overstap maakt naar flexibel onderwijs? Wat vinden ze daarvan? Ook kunnen studenten hun mening geven over studentbegeleiding, de digitale systemen van Avans en de rol van onderzoek in het onderwijs.

Dit jaar is er extra aandacht voor de mate waarin studenten zich betrokken voelen bij hun opleiding. Voelen ze zich verbonden met Avans? “Op alle onderwerpen in de ASE wil Avans een bepaalde groei doormaken”, legt Koen Vinckx, onderzoeker bij Institutional Research, uit. “Als uit de enquête blijkt dat dat nog niet het geval is, is er meer aandacht voor dat onderwerp nodig. Het studentenperspectief is daarin belangrijk.”

Feedback
Als genoeg studenten de enquête invullen wordt de feedback die ze geven, doorgegeven aan de academies. Dat kan alleen bij voldoende respons, want dan is de anonimiteit van de studenten gegarandeerd. Voor academies is het dan mogelijk om verbeteringen of koerswijzigingen door te voeren.

Alle studenten die de ASE volledig invullen, maken kans op prijzen: een noise cancelling koptelefoon, een smartwatch of een bon van 25 euro van bol.com of Thuisbezorgd.nl.