Hoe denk jij over je opleiding? Vul de Nationale Studenten Enquête in

Vanaf vandaag kunnen Avansstudenten de Nationale Studenten Enquête invullen. In hun mailbox krijgen ze een bericht van het Landelijk Centrum Studiekeuze, met daarin de link naar de online vragenlijst. De uitkomsten van de enquête worden gebruikt om het onderwijs te verbeteren.

Alle hogescholen en universiteiten doen mee aan dit jaarlijkse onderzoek. Niet alleen wordt duidelijk hoe tevreden Avansstudenten over hun opleiding zijn, ook worden de uitkomsten vergeleken met die van andere hogescholen. Dat helpt studiekiezers bij het maken van hun keuze.

Hoe meer Avansstudenten de vragenlijst invullen, hoe bruikbaarder de uitkomsten zijn voor de opleidingen. Aan de hand van die uitkomsten kunnen opleidingen verbeteringen doorvoeren. Dit jaar vraagt Avans aan studenten, naast de ‘vaste’ kernvragen, hoe ze denken over ‘Gelijke behandeling’, ‘Internationale aspecten’ en ‘Online onderwijs’.

Resultaten
Uit de resultaten van vorig jaar bleek dat studenten positief zijn over de sfeer op de opleiding. Iets minder goed scoort Avans op ‘De informatie vanuit de opleiding’ en ‘Toetsing en beoordeling’. Eind mei is bekend hoe studenten dit jaar denken over Avans Hogeschool.

Het invullen van de vragenlijst kost tien minuten. Studenten maken daarmee kans op prijzen die het Landelijk Centrum Studiekeuze verloot zoals noise-cancelling koptelefoons en een Macbook Air.