Bestuurssecretaris Maas naar Amphia Ziekenhuis

Ronald Maas vertrekt op 1 februari als secretaris van de Raad van Bestuur. Op die datum treedt hij in dienst bij het Amphia Ziekenhuis in Breda.
Maas, eerder secretaris van de Faculteit Geneeskunde en Gezondheidswetenschappen van de Rotterdamse Erasmus Universiteit, werd twee jaar geleden secretaris van de voorzitter van het College van Bestuur van de Hogeschool Brabant in Breda, kort na de besturenfusie met de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch. De Colleges van Bestuur van de twee instellingen werden bij de fusie samengevoegd tot Raad van Bestuur van de Stichting Brabantse Hogescholen. Die verhuisde in de zomer van 2001 naar een kantoor in Tilburg.
Een van de redenen van het vertrek van Maas is de tijdrovende afstand tussen zijn woonplaats Dordrecht en Tilburg. Bovendien is de overstap naar het Amphia Ziekenhuis een promotie. Ook daar wordt hij bestuurssecretaris, maar de functie houdt meer verantwoordelijkheden in.
Maas was al lid van de Cliëntenraad van het ziekenhuis. Die nevenfunctie zal hij moeten opgeven. (FG)