Fiep Westendorpprijs voor oud-studenten

De prijs, een stimuleringsprijs voor jonge illustratoren, was een wens van de bekende Nederlandse illustratrice Fiep Westendorp en wordt eens in de drie jaar toegekend. De oud-studenten krijgen de prijs van 20.000 euro op 13 november in Amsterdam.

Graphic novel

De in 2008 afgestudeerde Maaike Verwijs gaat met het geld een pop-up boek maken met haar zeer karakteristieke en drukke tekeningen. Ook wil ze gaan experimenteren met het genre van de graphic novel, stripverhalen in boekvorm.

Anne van den Berg, die afgelopen jaar is afgestudeerd, gaat het boekje Kleine tietjes zijn lief uitbrengen, ze is op zoek naar een uitgeverij. Met deze en andere boekjes wil ze jonge vrouwen en meisjes stimuleren om anders tegen hun lichaam of sociale leven aan te kijken. [AR]