Innovatieve technieken onder de loep

Acht workshops hebben de studenten Bedrijfskundige Informatica voorbereid voor het AIB Innovation Event. Vanaf twee uur ’s middags presenteren zij hun bevindingen over de hipste technieken aan alle geïnteresseerden. Zoals draadloze stroom die via een magnetisch veld wordt verplaatst, biometrische beveiliging bij bedrijven en nieuwe reclameposters met LED-verlichting.

Wachtwoorden onthouden

In een andere workshop leer je met het programma Identity 2.0 omgaan. Dat helpt met het onthouden van alle wachtwoorden en gebruikersnamen die je op internet moet verzinnen. Augmented reality is een nieuwe techniek waarmee computerbeelden kunnen worden geprojecteerd als een extra laag op de werkelijkheid. Zo kan in de zorg een MRI-scan van een breuk op het lichaam worden geprojecteerd, zodat een arts precies kan zien waar het probleem zit.

Om 17.30 wordt de dag afgesloten met een hapje en een drankje. Het AIB Innovation Event vindt plaats aan de Hogeschoollaan in Breda. Gratis aanmelden kan via deze site. [EvG]