Episode 1 ‘New Teachers on Avans’

Gambia

Giel Steehouder, docent aan de Academie voor Marketing en Business Management (AMBM), vertrekt op 27 februari naar Gambia met zijn Nissan Patrol. Daar wordt de terreinwagen geveild. De opbrengst gaat samen met het totale sponsorbedrag, inmiddels bijna zesduizend euro, naar stichting ASCOD. Deze organisatie biedt arme kinderen uit Gambia de kans op onderwijs.

De docent kreeg van zijn studenten het advies om geld in te zamelen met een ludieke actie. En dan kom je al snel uit bij New Kids on the Block, de populaire comedyserie over vijf foute Brabantse hangjongeren. Tijdens een feest van studievereniging Cesar ging het filmpje in première. Sinds deze week is de video ook via YouTube te zien.

Opnames

Anne Goossen was één van de docenten die een vrije dag in de kerstvakantie opofferde om te figureren in het filmpje. ‘De opnames verliepen vlot. De langste scène was in één keer gelukt. Dat was maar goed ook, want daarna begon de baby te huilen.’ Goossen denkt niet dat haar geloofwaardigheid door het filmpje wordt aangetast. ‘Docenten zijn ook maar gewoon mensen. Ook wij hebben humor.’

De docent roept iedereen op ‘Avans’ naar 3010 te sms’en. Elk verzonden berichtje betekent een euro voor het goede doel. [AvR]

Bekijk hier het filmpje ‘New Teachers on Avans’: