Bloemen, taart en beker voor Wim Janssen

Academiedirecteur Liz Chermin en enkele collega-docenten en studenten wilden het heuglijke nieuws meteen de wereld in slingeren: AMBM heeft de beker binnengehaald! Janssen zelf was behoorlijk beduusd toen het goede nieuws bekend werd. Om half negen ‘s ochtends moest de docent op komen draven bij zijn directeur, zogenaamd om te praten over het alumnibeleid.

Bestormen

Een dag van te voren probeerde hij de vroege afspraak nog te verzetten, maar dat bleek onmogelijk. Het gesprek duurde echter niet lang: na vijf minuten bestormden de AMBM-collega’s en de redactie van Punt de directeurskamer. Met enige weerstand en bescheidenheid nam Janssen de wisselbeker en een bos bloemen in ontvangst, samen met een speciaal door de academie gemaakte plaquette.

Liz Chermin had voor de gelegenheid een paar grote dozen met taart op de afdeling laten bezorgen. Nog voor negenen zat dus iedereen van AMBM al aan een stuk gebak. De hele ochtend gingen de felicitaties van binnendruppelende bekenden door.

Apetrots

Diep in zijn hart is de docent natuurlijk apetrots. Wim Janssen had grote kansen om dit jaar te winnen. Vorig jaar haalde hij al heel veel stemmen binnen bij de Docent van het Jaar-verkiezing, maar hij eindigde toen nipt als tweede achter de Bossche docent Ger Saris.

Honderden studenten reageerden de afgelopen weken op de oproep van Punt om te stemmen op hun leukste of beste docent. Na twee jaar in Den Bosch staat de beker nu dus voor het eerst een jaar in Breda te pronken. [LJ]

Lees het uitgebreide interview met Wim Janssen en waarom de studenten massaal op hem stemden in de nieuwe Punt, vanaf vandaag in de bakken!

Bekijk hieronder hoe Wim overvallen en gefeliciteerd wordt: