Jules van de Vijver neemt afscheid

Sinds 1 september is Van de Vijver officieel vertrokken naar de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht (HKU). Hij is daar nu voorzitter van het College van Bestuur. Deze week keert hij echter nog voor één keer terug naar Breda om afscheid te nemen van alle collega’s, vrienden en bekenden uit het (Brabantse) culturele wereldje.

Stabiele factor

De kunstdirecteur maakte in dertien jaar veel mee. ‘Ik heb zoveel wisselingen en verschuivingen meegemaakt, personeel en organisatorisch. Als jij dan steeds een stabiele factor blijft, en bovendien ook wel voorspelbaar in je gedrag, dan komen mensen naar je toe met vragen en voor advies’, vertelt hij in een afscheidsinterview met Punt.

Donderdag hebben collega’s en oud-medewerkers de gelegenheid om hem succes te wensen. Vrijdag is voor genodigden uit het culturele netwerk. Op beide dagen begint de bijeenkomst om 15.00 uur. Uiteraard worden ook de kunststudenten betrokken bij het afscheid: binnen het programma staan studenten en hun werk centraal.

Kijk op de website van AKV|St. Joost voor meer informatie. [LJ]

Lees het afscheidsinterview met Jules van de Vijver in Punt01: vanaf donderdag in de bakken en online.