Kunststudent wint 1.000 euro materiaal

{mosimage}
Feestelijk momentje

Gisterochtend werden tijdens een feestelijk momentje op de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St. Joost in Den Bosch twee cheques uitgereikt. Eén aan de Bossche student zelf en één aan academiedirecteur Femke den Boer. Myriam en haar klasgenoten mogen voor twee keer 500 euro aan materialen uitzoeken bij Liquitex, bekend om zijn acrylverf.

{mosimage}Via hun docenten werden de kunststudenten een paar maanden geleden attent gemaakt op de prijsvraag van de verffabrikant. Die was speciaal uitgeschreven voor kunststudenten in heel Nederland. De winnaar zou gekozen worden uit de kunstacademie die de meeste inzendingen leverde. Myriam Gras bleek uiteindelijk de gelukkige.

Shoppen

De propedeusestudent schildert veel, maar ze gebruikt in haar werk ook fotografie en installaties. Binnenkort mag ze dus voor 500 euro gaan shoppen. ‘Dat is heel welkom, want verf is duur. Af en toe koop ik tubes bij de Action, maar voor serieus eindwerk moet je toch eigenlijk betere verf hebben. En dat zijn toch echt andere prijzen. Straks kan ik voorlopig vooruit!’ [LJ]