Paul Sixta genomineerd voor Talent & Pro Student Award

Regisseur Paul Sixta, net afgestudeerd aan de Academie St. Joost in Breda is genomineerd voor de Talent & Pro Student Award.
Deze award wordt tijdens het Nederlands Film Festival uitgereikt. Andere genomineerden zijn Pu Tao en Bram van Alphen aan de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht.
Tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht tonen jonge filmmakers onder wie vijf oud-studenten van de Bredase academie hun eindexamenfilm.
Met een 8mm-film gemaakte film Silently Broken, toont Sixta in de stijl van de vroege Bunuel en het Duits expressionisme hoe in een landhuis verschillende vrouwen en enkele mannen met, maar vooral langs elkaar leven.
De Talent & Pro Student Award wordt zaterdag 27 september in bioscoop Camera in Utrecht uitgereikt. De beste film krijgt een bedrag van 2.500 euro. Voor de uitreiking worden om 14.00 uur de genomineerde films in theater Kikker getoond. (CB)