De LSVb regelt het allemaal…

De LSVb treedt in het spoor van de grote financiële ‘players’ door met een speciale studentenverzekering te komen. De kosten bedragen slechts 26,50 euro per jaar.
Met dat bedrag is de inboedel van de student verzekerd tot een bedrag van 9.250 euro bij inbraak, brand of waterschade. De aansprakelijkheidsdekking is geregeld tot 454.000 euro. De ongevallenverzekering dekt de financiële gevolgen van dergelijk misfortuin voor jezelf of voor je nabestaanden, mocht je komen te overlijden.

Studenten die zich voor één van de drie onderdelen willen verzekeren bij de LSVb, kunnen dat doen voor 11,34 euro. Overigens is de aanbieding van de LSVb bepaald niet uniek: ABN-AMRO biedt een min of meer identiek pakket aan voor 74 eurocent meer. ‘Maar het gaat ons erom dat we dit op eenvoudige wijze kunnen aanbieden. Er zijn ook zat verzekeringspakketten die duurder zijn. De Rabobank bijvoorbeeld’, laat voorzitter Merijn de Jong weten.
De studentenverzekering van de LSVb komt uit de koker van de Delftse lidbond VSSD. ‘Die zijn er nu een jaar mee bezig en hebben zo’n duizend klanten’, aldus De Jong.
Naast bovengenoemd standaardpakket biedt de bond ook een speciale stageverzekering aan, die volgens De Jong wel degelijk uniek is: legt een student 11,50 euro bovenop het standaardpakket, dan is hij gedekt tijdens stages en op reis. Buiten Europa kost dit overigens nog zeven euro extra.

Deze zomer trok de SP ten strijde tegen de commerciële praktijken van Inholland, omdat ook de fusiehogeschool plotsklaps meer verstand zou hebben van verzekeren. Dat ging via de All-Risk Shop, een BV van de instelling. Of de linkse partij ook tegen de LSVb in het geweer treedt, is nog niet bekend. (TdO)