Gratis rookmelders voor Maastrichtse studenten

De Universiteit van Maastricht heeft de afgelopen week 720 rookmelders uitgedeeld aan studenten. Aanleiding: de brand in november in een studentenhuis waarbij enkele gewonden vielen.
De universiteit wil met de actie bevorderen dat studenten alerter worden op brandgevaar. Tijdens introducties zal daar voortaan eveneens nadrukkelijk aandacht voor worden gevraagd. Voor de rookmelder-actie heeft de universiteit per brief een compliment gekregen van de Landelijke Studenten Vakbond.
De gemeente Maastricht gaat, net als veel andere studentensteden, prioriteit geven aan het inspecteren van studentenpanden op brandgevaarlijkheid. Ook zullen in samenwerking met de brandweer brandoefeningen in studentenhuizen worden georganiseerd. (FG)