Dijkdoorbraak onderwerp bij Masterclass

De dijkdoorbraak bij Wilnis van vorig jaar staat centraal tijdens de Masterclass 2004 op donderdag 22 april in het Atrium van de hogeschool in Den Bosch. De studiemiddag wordt georganiseerd door vierdejaars studenten Civiele Techniek.

Het thema van de Masterclass is: ‘De verdroging; een bedreiging voor het natte Nederland?’ Op deze middag zullen vier sprekers van verschillende bedrijven die betrokken zijn bij de ‘dijkafschuiving’ bij Wilnis, die vorig jaar augustus veel in de publiciteit was, aan het woord komen. Zij vertellen over hun ervaringen en geven hun visie op mogelijke oplossingen voor de verdroging van dijken. Aan het einde van de Masterclass is er een discussie tussen sprekers en studenten. Dagvoorzitter en discussieleider is docent Civiele Techniek Dick Bruckwilder.
De organisatie van de Masterclass bestaat uit dezelfde tien studenten die tekenden voor de Civiltour 2004, een studiereis naar New York voor vierdejaars studenten Civiele Techniek. Om de sponsors te bedanken wordt de middag georganiseerd. Medeorganisator Joost Verdiesen: ‘We nodigen de sponsors uit en alle studenten die mee op reis zijn geweest. Maar iedereen van de hogeschool is welkom. Het is de bedoeling dat het een gezellige middag wordt waarin de bedrijven en de studenten met elkaar in contact kunnen komen.’
Tot nu toe zijn er drie sprekers bekend: Van Meindert van het bedrijf GeoDelft, Wilma van der Bruggen van Hoogheemraadschap Amstel, Gooi en Vecht en Rik Bisschop van ingenieursbedrijf Aracadis. De vierde spreker zal waarschijnlijk iemand uit de politiek zijn.
De middag duurt van 13.30 uur tot 17.30 uur en toegangskaarten kosten € 5,- per stuk. Aanmelden via www.civiltour.nl/masterclass. (DP)