Academiedirecteuren op een segway

Zijn segways inzetbaar voor agenten in de Bossche binnenstad? Lisa van Helden doet er onderzoek naar. Gisteren demonstreerde ze in Den Bosch het vervoermiddel, academiedirecteuren mochten ook een ritje maken.

Lisa van Helden, student Bedrijfskunde MER, loopt tien weken stage bij de politie in Den Bosch, ze onderzoekt of segways inzetbaar zijn. Lisa is de 100e student die deelneemt aan de Bossche Student Service Desk van het Avans Ondernemerscentrum (AOC). Daarom was ze gisteren op een politie-segway bij de Onderwijsboulevard: directies konden proeven van haar onderzoek.

Doorslaggevend onderzoek
Wat is de toegevoegde waarde van segways voor de bestaande vervoersmiddelen – fiets, scooter, te voet, enzovoorts – die de politie nu gebruikt? Na een pilot met segways op Schiphol is het nu aan de Avansstudent om dit te onderzoeken. Én doorslaggevend; het beleid wordt mogelijk landelijk uitgerold.

Om haar stage compleet te maken doet Lisa een vervangende praktijkopdracht via de Student Service Desk van het AOC. Bij de politie krijgt ze de mogelijkheid om haar onderzoekcompetentie te halen. De politie, dat sprak haar aan: ‘Een grote organisatie en een concrete, tastbare opdracht. Ik had er zelf nooit aan gedacht om een onderzoek bij de politie te doen.’

AOC-SSD2-max

Match
De politie heeft de vraag bij het AOC weggelegd, via de Student Service Desk zijn de twee partijen gematcht. ‘Een goed kwalitatief onderbouwd onderzoek is vereist. Daarvoor kunnen we prima de kennis van hbo-studenten inzetten’, zegt wijkagent en stagebegeleider Cristel van Helvoort.

Studenten kunnen er terecht voor een stage-, afstudeeropdracht maar ook voor een vervangende praktijkopdracht zodat mogelijke studievertraging wordt beperkt. Docenten kunnen er multidisciplinair onderzoek doen en banden met het (regionale) bedrijfsleven worden verstevigd.

Meer foto’s van de actie vind je op deze website

AOC-SSD3-max