Nieuw in Den Bosch? Dit is er te doen

Het Funpark in Den Bosch, gelegen aan de Tramkade

Ben jij een eerstejaarsstudent die in Den Bosch gaat studeren of wonen, maar weet je nog niet wat er te doen is? Punt helpt een handje en zet de leukste plekken voor je op een rijtje. Waar je even kunt bijkomen, eten of je date mee naartoe kunt nemen.

Daten
Heb je tijdens de introductie iemand leren kennen en gaan jullie afspreken in Den Bosch? Dan zijn er genoeg plekken waar je op date kunt gaan.

Zuidwal
Neem je date mee voor een rondje Zuidwal. Dit wandelgebied aan de rand van het centrum is makkelijk te bereiken en heeft mooie natuur langs het water. Ideaal om elkaar in alle rust beter te leren kennen.

Pixel arcade
Neem je date mee naar de arcadehal. Daar kun je elkaar uitdagen voor een danswedstrijd, een potje Pacman en andere bekende en onbekende spellen. Spreek met elkaar af dat de verliezer de drankjes betaalt en je vermaakt je hier uren.

Aan de waterkant waar ook de arcadehal zit, kun je een kano huren. Daarmee ontdek je de binnenstad van Den Bosch vanaf het water. Spetters gegarandeerd.

De sloepjesverhuurder aan de Tramkade

Eten
Studeren maakt hongerig, maar waarschijnlijk heb je geen zin om elke dag te koken. In horecastad Den Bosch zijn genoeg plekken om buiten de deur te eten en dat hoeft echt niet altijd duur te zijn.

Café Herman
Omdat bijna alle voorgerechten die op het menu staan (‘hapjes’) minder dan 10 euro kosten en hoofdgerechten 16 euro, kun je ook als student prima terecht bij Café Herman. Op de kaart staat kip piri piri, een zalm- en garnaalpannetje, maar ook veel vega(n) opties als burrata, gekarameliseerde courgette en geroosterde oesterzwammen.

Het café is gevestigd in een oude watertoren, dus je zit ook nog eens op een fraaie plek in de stad.

Café Herman

Fifty Fifty

Kun je niet kiezen tussen iets gezonds of ongezonds? Bij Fifty Fifty hoeft dat niet; het staat allebei op het menu. Je hebt keuze uit burrito’s en taco’s, met net zoveel opties voor veganisten als voor vleeseters.

Café de Palm
Midden in het centrum vind je Café de Palm. Daar heb je voor 15 euro de keuze uit hoofdgerechten als een hamburger, spareribs of vegetarische taco’s. Ook voor een drankje zit je hier goed, het is namelijk een speciaalbiercafé.

Café De Palm

Studeerplekken
Ben je Xplora of je studentenkamer even zat en zoek je een andere plek om te studeren? In de stad zijn verschillende alternatieven te vinden.

Huis73
Het ligt voor de hand, maar bibliotheken zijn prima plekken om te studeren als je je kamer zat bent. In Huis73, gelegen in het centrum, kun je de rust opzoeken en geconcentreerd aan je studie werken. Als je toe bent aan pauze is er ook de gelegenheid om wat te drinken.

Huis 73

Anne & Max
Al vanaf 08:00 uur ben je dagelijks welkom bij Anne & Max om onder het genot van koffie of een broodje aan je studie te werken. Er zijn veel beschikbare plekken in dit café, dat gelegen is aan de Oude Dieze.

De Verkadefabriek
In De Verkadefabriek vind je film- en theaterzalen, maar je kunt er ook met een studiegroepje zitten om aan school te werken. In dit cultuurcentrum aan de Boschdijkstraat kun je bovendien terecht voor lunch.

Tot rust komen

Studeren kan intens zijn en het is goed om soms een break te nemen of te sporten. Dat kan in Den Bosch op meerdere manieren.

Stadswandeling
Den Bosch is een stad met historie. Daar kun je meer over leren tijdens een stadswandeling, eenvoudig te downloaden via de app Walk the City. Zo leer je gelijk (gratis) de stad kennen!

Oosterplas
De Oosterplas is een recreatiegebied waar je het hele jaar terecht kunt. Zeker bij mooi weer is het een populaire plek om een verkoelende duik te nemen of om aan het water te zitten. De entree is gratis.

Bioscoop Vue
In bioscoop Vue aan de Jan Heinsstraat draaien films voor iedereen. Je vindt er blockbusters, maar ook arthouse-films. Als student betaal je op donderdagavond twaalf euro voor een kaartje en haal je twee biertjes voor de prijs van een.

Sportiom
Sporten is ook een manier om tot rust te komen en voor studenten zijn er vaak aanbiedingen. Bij Sportiom kun je met je studentensportkaart – aan te vragen bij de receptie – voor 15,85 euro per maand onbeperkt fitnessen, yogales volgen of baantjes trekken.

Zijn we iets vergeten? Laat het dan in de reacties weten!

marja

Zondag 6 oktober ! gratis entré ! Leuk uitje ! van 12.00 uur tot 17.00 uur KUNSTMARKT HAVENSTRAAT in Centrum Den Bosch in de grote overdekte hal van Havenstraat 7 WELKOM !

2024-09-02 11:05:40