Tim Schmidt en Jelle Visserman winnen Civiel Award

Een vijfdaagse reis naar Istanboel. Deze prijs wonnen Tim Schmidt en Jelle Visserman, net afgestudeerd bij Civiele Techniek in Den Bosch, met hun afstudeerproject over kademuren in havens.

De zogeheten Civiel Award is een jaarlijkse prijsvraag voor de beste afstudeerders van hbo-opleidingen bouw en techniek. Het duo ontwierp bewegende kademuren voor een nieuw aan te leggen loskade in de Eemshaven.
‘Het ontwerp bestaat uit deels vaste kade en deels drijvende pontons waarover mobiele kraanwagens kunnen rijden’, zegt Visserman. ‘Het voordeel hiervan is dat de haven gedeeltelijk vrij in te delen is.’ Bovendien is het goedkoper, want er zijn minder pontons nodig.
De studenten weten nog niet wanneer ze afreizen naar Istanboel. Voorlopig hebben ze geen tijd, want in september beginnen ze met de opleiding Civiele Techniek en Management aan de Universiteit van Twente. (CB)

Meer informatie op: www.kademureninbeweging.nl