Onverwacht veel belangstelling voor HBO-Rechten in deeltijd

De eerste deeltijdstudenten HBO-Rechten aan de Juridische Hogeschool Avans-Fontys zijn deze week gestart met hun opleiding. Het gaat om 86 studenten verdeeld over vier klassen.
Dat is een onverwacht groot aantal, aldus Riet Veenhoff, coördinator deeltijd. Als mogelijke verklaring geeft zij aan dat veel studenten hebben gewacht tot er een dergelijke opleiding in hun regio startte. Bij andere HBO-Rechten opleidingen, in bijvoorbeeld Utrecht en Amsterdam, bestond de deeltijdvariant al langer. Fontys en Avans zijn echter de eerste aanbieders in Zuid-Nederland. De populariteit van HBO-Rechten beperkt zich overigens niet tot de deeltijdvariant. Voor de voltijdopleiding schreven zich dit jaar maar liefst 400 studenten in. (Fontys Online)