Eerste cheque Tour d’Avans uitgereikt

TourdAvans-max

10.000 euro haalden studenten en medewerkers op met de Tour d’Avans 2015. Met dit geld worden acht goede doelen gesteund die elk een deelcheque in ontvangst mogen nemen van 1250 euro. Deze week werd de eerste overhandigd aan Elzo de Haan, voorzitter van STWC. Zijn stichting bouwt waterpompen in Cambodja.

De stichting van De Haan werd in december 2012 in het leven geroepen, nadat hij een jaar eerder terugkwam van een fietstocht door Cambodja. Het doel van STWC is het financieren van eenvoudige waterpompen in Cambodjaanse dorpen. Met het bedrag kunnen er vijf waterpompen worden aangelegd.

Kindersterfte
Volgens De Haan was het ‘aangrijpend om te zien hoe de Cambodjaanse mensen zich moeten behelpen om water te bemachtigen voor eten, drinken en wassen.’ In het Aziatische land haalt de bevolking met een emmer vervuild water uit een put om dit vervolgens te koken. Maar: ‘Dit laatste gebeurt zelden goed genoeg, waardoor de kindersterfte hoog is.’

Gineke du Sart de haan

Geweldig gedaan ben trots op met je stichting .

2015-06-26 21:19:54