En de naam is…

Paladijn is de naam van de gloednieuwe studievereniging van de opleiding Personeel & Arbeid in Breda. De studentes Martine van Vugt, Sanne Durieux en Jenny van Rijckevorsel zijn de oprichtsters.

De naam werd aangedragen door Van Vugt. ‘We wilden graag de letters P&A erin verwerken. Ik keek in het woordenboek bij die lettercombinatie en kwam het woord Paladijn tegen. Er stond dat het “toegewijde aanhanger betekende en dat vond ik wel passend”‘, zo vertelde ze.
De drie studentes besloten aan het einde van het vorige schooljaar tot de oprichting van de vereniging omdat zij vonden dat er meer gezelligheid binnen de opleiding moest komen. Paladijn organiseert daarom elke dinsdagavond een inloopavond in café De Kroeg aan de Havermarkt.
Op vier oktober is de primeur. Op deze feestelijke bijeenkomst is er voor iedereen een gratis shotje en zijn de drankprijzen laag gehouden. In de toekomst wil Paladijn in samenwerking met andere studieverenigingen ook feesten organiseren.
Naast gezellige festiviteiten richt de studievereniging zich op inhoud. Elk blok zal er een inhoudelijke activiteit geregeld worden. Een lezing of bedrijfsbezoek bijvoorbeeld.
Voor tien euro ben je een schooljaar lang lid. (MvD)

Voor meer informatie: martinevanvugt@hotmail.com