Kunststudenten maken animaties bij gedichten

In het kader van de Nationale Gedichtendag maken negen derdejaars kunststudenten animaties bij gedichten van Bredase dichters. Ze worden van 28 januari tot en met 26 februari getoond in de expositieruimte Electron in Breda.

De Nationale Gedichtendag vindt dit jaar plaats op 26 januari. Het thema is ‘poëzie en beeldende kunst’. In heel het land vinden manifestaties plaats rond dit onderwerp. Daarna zijn nog verschillende ‘follow ups’.
Naast de expositie van animaties in Electron, vindt er op 15 februari ook nog een thema-avond plaats. Sprekers zijn dan onder meer kunstacademiedirecteur Jules van de Vijver en Yvonne Né, dichteres en kunstenares. Studenten Grafische Vormgeving presenteren dan een boekje dat zij gemaakt hebben met daarin veertien gedichten. (PM)
Kijk voor meer informatie op www.gedichtgeopend.nl.