Workshop over innovatief ondernemen voor alumni

Afgestudeerden van de opleidingen Commerciële Economie en Small Business & Retail Management in Breda kunnen vrijdag 10 maart een bijeenkomst over vernieuwend ondernemen bijwonen. Na de bijeenkomst houdt Peter ter Horst, lector Innovatief Ondernemen, zijn lectorale rede.

De alumni krijgen een workshop voorgeschoteld over Systematisch Innovatief Denken, een methode die is ontwikkeld voor het midden- en kleinbedrijf (mkb) in West-Brabant om vernieuwend te leren denken. Annina van Logtestijn, consultant bij adviesbureau Limetree, verzorgt de workshop.
Na de workshop kunnen de deelnemers de lectorale rede ‘Innovatief ondernemen: creëer je eigen toekomst!’ bijwonen. Peter ter Horst gaat in op verschillende manieren waarop dat kan. Sociale innovatie, het maximaal benutten van competenties van medewerkers om bedrijfsprestaties te verbeteren en talent te ontplooien, moet daarbij centraal staan. Speciale aandacht besteedt de lector aan familiebedrijven. 55 Procent van alle ondernemingen is een familiebedrijf. Ze vormen daarmee de ruggengraat van de Nederlandse economie.
HBO-raad voorzitter Doekle Terpstra sluit de middag af met de lezing ‘Ontwikkeling vraagt om talent. Talent vraagt om ontwikkeling’. (SW)

Alumnibijeenkomst/lectorale rede: vrijdag 10 maart, vanaf 13.00 uur, Hogeschoollaan 1, Breda (C 032/033). Aanmelden voor 1 maart via fjam.peeters@avans.nl.

Alleen de lectorale rede bijwonen? Opgeven via s.klitsie@avans.nl.