Ad Vissers naar Fontys

Directeur Ad Vissers van de Academie voor ICT & Media (AIM) stapt over naar Fontys Hogescholen. Na de zomer begint hij als directeur van een van de vier nieuwe instituten voor Techniek en ICT die Fontys na een interne reorganisatie heeft opgezet.
Vissers is vooral gemotiveerd door het ondernemende karakter van zijn nieuwe functie. Dat ondernemende zit er bij Avans Hogeschool nog niet echt in, al zal dat over een paar jaar ongetwijfeld beter zijn, laat hij weten in een mededeling aan collega-directeuren en medewerkers van de AIM. Zijn huidige functie ervaart hij als een baan waarin hij één van de vijfenveertig toppers is, maar relatief toch weinig te vertellen heeft. De baan bij Fontys is een ‘verzwaarde directiefunctie’, die naar zijn verwachting meer invloed met zich meebrengt.

Vissers schrijft: ‘Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, het gaat goed met AIM, de contouren van AIM zijn toekomstvast binnen AVANS verankerd. Natuurlijk valt er veel te doen, maar de echte grote slag is gemaakt …. een goed moment voor overdracht.’ Hij voegt eraan toe: ‘Voor alle duidelijkheid: ik ben gedreven eigenwijs binnen AVANS en ik heb dat ook mogen zijn. Het is niet vanzelfsprekend dat je daar in iedere organisatie de ruimte voor krijgt en daarom waardeer ik dat zeer. De medewerkers van AIM hebben mij het directeursleven zeker niet zuur gemaakt en dankzij de kwaliteiten en de betrokkenheid van de AIM-medewerkers hebben wij de successen van AIM mogen oogsten. Binnen Avans heb ik nooit het gevoel van “onveiligheid” ervaren en ben ik ook geen echte conflicten tegengekomen, hoogstens visieverschillen vanuit gedrevenheid. (Natuurlijk) ben ik het niet overal mee eens, maar in het algemeen ben ik trots op mijn academie en Avans. Mijn overstap is dan ook zeker niet ingegeven door “afzetten tegen Avans” maar door “nieuwe kansen binnen Fontys”.’ (FG)