Nieuwbakken Fysiotherapiestudenten strijden tegen elkaar met Zeepbaan Slagbal

Voor sommigen beginnen de introductiedagen pas volgende week maar de opleiding Fysiotherapie is er dit jaar weer vroeg bij. Dat betekent sporten, buikschuiven, een biercantus en vijf dagen overnachten in het groene en knusse Teteringen.

Het is zonnig op de Posthoorn, als de nieuwe lichting Fysiotherapiestudenten over het scoutingsterrein kuieren. Sommigen doen mee aan het zogeheten Zeepbaan Slagbal en anderen oefenen heel geconcentreerd hun danspasjes voor de bonte avond. “Dit jaar zijn er zo’n zeventig nieuwe studenten mee op introkamp”, vertelt intromama Marleen der Meer met een behoorlijk schorre stem. “Komt door die biercantus van gisteren. Ik heb geen stem meer over”, lacht ze.

De studenten in spé hebben nog tot vrijdag om elkaar goed te leren kennen. Al lijken sommigen nu al afgepeigerd, vermoedelijk door de beruchte biercantus.