Handig studies vergelijken met vernieuwde www.studiekeuze123.nl

Wil je de kwaliteit van de opleiding die jij gaat kiezen, vergelijken met die van andere opleidingen? Wil je weten hoeveel kans je maakt op een baan met deze studie en wat je ermee kunt verdienen? Je kunt het makkelijk vinden op de vernieuwde website www.studiekeuze123.nl.

De website is toegankelijker geworden en de doelgroepen – studenten, scholieren en studiebegeleiders – kunnen er een advies op maat krijgen. Op basis van eigen criteria kun je een persoonlijke ranglijst destilleren. Je kunt daarbij ook te weten komen welke studentenstad het leukst is en waar je het makkelijkst een kamer vindt.

De website maakt gebruik van recente onderzoeken, aldus de Stichting Surf, die namens onder meer het hoger onderwijs deze uitgebreide digitale studiewijzer aanbiedt. Er staan 2500 opleidingen op.

Er is ook rekening gehouden met het nieuwe ‘Bama-systeem’ in het hoger onderwijs. Studenten kunnen nu makkelijker overstappen naar bachelors van andere scholen of na het behalen van de bachelor een master gaan volgen. Soms is daar een schakelprogramma voor nodig. Studiekeuze123.nl geeft een uitgebreid overzicht van aansluitende masters, schakelprogramma’s en toelatingseisen voor specifieke masters.

Voor de buitenlandse studenten is een Engelse versie gemaakt, www.studychoice123.nl met daarop 450 Engelstalige bachelors en masters. [PM]