Gezocht: studenten die willen meewerken aan serious game

Derdejaarsstudenten Informatica in Breda maken in het laatste blok van dit studiejaar een serious game. Hoe het spel eruit gaat zien, ligt helemaal open. Docent Erco Argante zoekt studenten van andere opleidingen om invulling te geven aan de inhoud.

“We willen echt als een multidisciplinair team te werk gaan. Studenten van andere opleidingen, bijvoorbeeld Pabo of Verpleegkunde, brengen domeinkennis in. Zij schrijven scenario’s en stellen spelregels op. Hoe moeten de gedragingen van de speler worden geïnterpreteerd? Mogelijk werken ze ook mee aan het design van de game. Onze studenten ontwikkelen het spel”, legt Argante uit. Het gaat om een intra-curriculaire activiteit.

Uitdagende opdracht
“Voor onze studenten is dit een uitdagende opdracht waar studiepunten aan verbonden zijn en waarbij moderne technieken zoals artificiële intelligentie en data science kunnen worden toegepast. Het is heel duidelijk een experiment, dat we dit studiejaar voor het eerst doen. Omdat samenwerken tussen verschillende opleidingen nogal lastig te organiseren is, doen we nu alvast deze oproep.”

Docenten of studenten die geïnteresseerd zijn in het project kunnen contact opnemen met Erco Argante via e.argante@avans.nl.