De grote tentamenweek horoscoop

Arme studenten, de hel is voor jullie aangebroken. Hoe overleef je al die tentamens? Gelukkig voor jullie hebben wij speciaal voor deze loodzware week de sterren gevraagd wat jullie te wachten staat …

STIER
Goed zo stier, je hebt super goed geleerd. Geloof in jezelf: je kunt het! Oppeppers kan jij goed gebruiken. Je hebt namelijk faalangst. Nergens voor nodig joh. Die toetsen zijn alleen maar een momentopname die je studieprestaties drastisch laten dalen.

RAM
Rammen zijn heel gefocust op school. Jij bent op tijd begonnen met leren. Hartstikke goed, maar draai er niet in door. Jouw gepraat over hoeveel werk alles is bezorgt anderen stress. Wees alsjeblieft niet zo’n persoon die anderen eraan herinnert dat ze ook hoofdstuk 7 nog moeten doen. Daar heeft natuurlijk niemand zin in.

KREEFT
Jij denkt eigenlijk continu dat je stinkt. Stiekem ruik je af en toe even aan je oksel. Een angst voor angstzweet dus. Maar wees gerust kreeftje, je stinkt niet. Je klasgenoten lopen om andere redenen met een boog om je heen. Je bent namelijk bloedchagrijnig tijdens de tentamenweek. Je kookt al weken in je eigen sopje. Eigenlijk net als een echte kreeft. Probeer te relaxen en tijd te maken voor leuke dingen. Dat mag ook tijdens de tentamenweek.

TWEELINGEN
Ja, tweeling, je doet altijd stoer maar nu het moment daar is poep je zeven kleuren. Je hebt veel te veel gefeest en het leren is je een beetje ontgaan. Gelukkig kom je al snel tot de conclusie dat het “nu toch geen zin meer heeft om te leren” en ga je tenminste niet met een schuldgevoel slapen. Onderstaande foto illustreert jou het beste:

LEEUW
Een leeuw kan soms een tikkie dominant zijn. Niets mis mee, maar bij schoolwerk is dit gevaarlijk. Je denkt namelijk dat je het beter weet dan de leraren. Dat brengt regelmatig discussies met zich mee in de les, tot ergernis van je klasgenoten. Misschien moet je de pabo gaan doen, leeuw. Dan kun je later lekker zelf de dienst uit maken en iedereen commanderen.

MAAGD
Je bent een wispelturige, maagd. Dat is niet gek, toetsen gaan bij jou namelijk altijd een beetje als volgt: “Het is antwoord A. Nee wacht, misschien toch B. Of C? Nee ik denk B, want ik heb al heel vaak A. Maar misschien doen ze expres vaak A, omdat ze willen dat ik ga twijfelen. Oké ik doe toch C.” Het probleem is dat het in zulke situaties altijd A is maagd, Altijd! Ga voor die eerste ingeving.

WEEGSCHAAL
Weegschaal toch. In onze glazen bol zien wij heus wel dat jij tijdens het maken van toetsen alleen maar naar de bilspleet van die lekkere boy/chicka voor je zit te staren. Jij bent namelijk de grootste flirt ooit. Tijdens het maken van toetsen maakt deze eigenschap het moeilijk voor je om te concentreren. Tip: bedenk dat die bilspleet eigenlijk best wel lijkt op het decolleté van je oma. Wedden dat je die toets ineens snel af hebt?

SCHORPIOEN
Met die oranje scharen van je grijp jij je doel vast en laat je het nooit meer los: je bent super gemotiveerd om deze tentamenweek te rocken! Goed hoor, schorpioen. Je valkuil is alleen wel dat je heel emotioneel wordt zodra de resultaten tegenvallen. Sla daarom alvast een paar Milkarepen en bakken Ben & Jerry’s in voor de zekerheid. Sowieso fijn om in huis te hebben, toch?

BOOGSCHUTTER
De tentamenweek is echt helemaal jouw ding. Ook al zitten je medestudenten te zuchten en te steunen, jij gaat met een brede glimlach aan de volgende toets zitten. We snappen wel waarom jij regelmatig onvoldoendes haalt. Jij wil die herkansingen zodat je nog een keer mag! Snuif nog maar eens lekker die muffe gymzaal lucht in, boogschutter. Voor je het weet is het weer voorbij.

STEENBOK
Jij gaat zo hard feesten aan het eind van deze week. Niet voor niets is jouw bijnaam Steenbodka! De kosmos voorspelt voor jou confetti, ballonnen en kots zodra de tentamenweek afgelopen is. Zal dat wijzen op goede resultaten? Of juist slechte? We hebben geen idee! Maar wat maakt het uit! Ga ervoor steenbok!

WATERMAN
Op het embleem van je flesje water, de binnenkant van je vinger, een briefje in je pen… overal heb jij spiekbriefjes paraat. De tijd die erin zit om die allemaal te schrijven kun je natuurlijk ook gewoon gebruiken om te leren. De sterren voorspellen deze maand namelijk dat je door te leren de kans op een voldoende zou kunnen vergroten.

VISSEN
Vissen hebben deze tentamenweek moeite om zich te concentreren. Het nieuwe seizoen van Riverdale staat namelijk op Netflix. Trap er niet in, vissen. De kosmos heeft Cole Sprouse namelijk expres gezegend met die witte tanden, dromerige ogen en uitstekende adamsappel om jou van het leren te houden. Daar hebben we geen bewijs voor maar kom op zeg, dat moet toch haast wel.