Stiltegebied Den Bosch geopend

Tapijt op de vloer, een fonteintje, fijne bankjes en heel veel stilte. Afgelopen dinsdag opende het stiltegebied op Avans in Den Bosch.

Een ruimte voor bezinning en stilte, waar je kunt ontsnappen aan de hectiek van de dag. ‘De studenten hadden hier echt behoefte aan’, vertelt Houdi Korchi van het Centraal Informatie Centrum (CIC). Korchi zegt dat de studenten zelf naar haar toe gekomen zijn met de vraag of er een stiltegebied kon komen. ‘Een plek waar je even tot jezelf kunt komen en rust vindt, was er nog niet binnen de school.’

De ruimte is toegankelijk voor iedereen, maar hoe wil je voorkomen dat studenten het niet als hangplek gaan gebruiken? ‘Er komt een reglement te hangen waar iedereen zich aan moet houden. Je mag de ruimte niet claimen, anderen niet storen en je moet elkaar respecteren.’ Ook staat er in het reglement dat er niet gebeld, gekletst, of gegeten mag worden.

Het stiltegebied is te vinden in lokaal C309 en is tijdens de schooluren open. [SP]