Oud-Avansstudent wordt wethouder Oisterwijk

Stefanie Vatta
Stefanie Vatta wordt wethouder in de gemeente Oisterwijk. Vatta studeerde in 2012 af bij Social Work in Den Bosch en zit sinds 2015 voor D66 in de gemeenteraad van Tilburg nadat ze met voorkeursstemmen werd verkozen.

Stefanie gaat aan de slag met de portefeuille ‘sociaal domein’. Die functie past bij haar: bij de D66 fractie in Tilburg was ze verantwoordelijk voor diversiteit, onderwijs, emancipatie en een open bestuur. In deze functie pleitte ze onder andere voor de roetveegpiet, homo-emancipatie en duurzaamheid. Daarnaast is ze voorstander van een correctief referendum.

In Oisterwijk blijft de oud-Avansstudent zich inzetten voor een open bestuur. “Bij mijn nieuwe collega’s in Oisterwijk ervaar ik een grote bereidheid om de politiek te vernieuwen. Ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan!”

Niet iedereen is blij met het nieuws. Fractievoorzitter van D66 in Tilburg Beppie Smit moet naar eigen zeggen “een kundig collega-raadslid missen”. Desondanks wenst ze de wethouder in spé veel succes met haar nieuwe functie.

Miss Italia nel Mondo
Een carrière in de politiek was niet de meest voor de hand liggende keuze voor Stefanie. Even leek het erop dat ze haar geld zou verdienen op het witte doek. Vijftien jaar geleden werd ze namelijk op haar zeventiende verkozen tot mooiste Italiaanse buiten Italië, miss Italia nel Mondo. Een jaar later speelde ze in de Nederlandse speelfilm Sweep Stake.