Avansliefdes medewerkers: ‘We zijn nooit getrouwd’

Grondleggers en docenten van het eerste uur van de opleiding Communication & Multimedia Design (CMD) in Breda Ria van Ooijen en Norbert Kuipers leerden elkaar twintig jaar geleden kennen bij Avans.

Was het liefde op het eerste gezicht?
Norbert: “Nee.”
Ria: “Nee.”
Norbert: “Dat is gegroeid he.”
Ria: “Ja klopt. En ik woonde ook nog samen.”
Norbert: “Maar vanaf het begin konden we al wel goed met elkaar opschieten. Het klikte bijzonder goed.”
Ria: “Toen ik na twee jaar op dezelfde kamer als Norbert kwam te werken, is de vonk overgesprongen.”
Norbert: “Zaten we een beetje stiekem met elkaar te mailen terwijl we tegenover elkaar zaten.”

Hadden collega’s het door?
Norbert: “De studenten hadden het eerder door. Die zagen ons samen in de stad.”
Ria: “We waren jong dus gingen nog veel de stad in. Veel collega’s hadden het niet door. We hebben het ook niet meteen verteld. Maar ze reageerden allemaal leuk, iedereen vond het wel logisch.”
Norbert: “Ja klopt, iedereen was positief. Eén collega had het echt heel lang niet door. Die vroeg mij naar mijn vakantieplannen. Dus ik zei: ik ga naar Portugal. Die collega: hè toevallig, Ria ook! En wij het spelletje maar meespelen.”

‘De studenten hadden het eerder door’

En toen verliefd, verloofd, getrouwd en kinderen?
Ria: “Nee, we zijn nooit getrouwd.”
Norbert: “Voor we uiteindelijk gingen samenwonen duurde ook zo’n twee jaar. Ik was jaren vrijgezel geweest dus moest even wennen.”
Ria: “En ik had nog nooit helemaal alleen gewoond. We wilden het rustig opbouwen. Onze kinderen zijn nu 12 en 14. Onze oudste heeft trouwens de eerste jaren ook op Avans gezeten. Vroeger was er namelijk een opvang aan de Beukenlaan, Het Hogeschooltje, voor de kinderen van medewerkers.”

Love is in the air: lees hier meer Avansliefdesverhalen!

Wat was het in de ander waardoor jullie voor elkaar vielen?
Norbert: “We zitten ontzettend op dezelfde golflengte. En verder Ria’s karakter en verschijning, alles.”
Ria: “Hij is ontzettend lief en een sterke grote knuffelbeer. We zijn ook veel hetzelfde: redelijk rustig en stabiel.”
Norbert: “Wij zijn de gestructureerde mensen binnen CMD. Maar jij bent wel nuchterder.”

Een relatie met een collega: aanrader of juist niet?
Ria: “Het heeft zijn voor- en nadelen. We kennen dezelfde mensen en we maken hetzelfde mee. Maar soms kun je er thuis te lang over doorgaan.”
Norbert: “Als je op dezelfde golflengte zit, net als wij dan kan het.”
Ria: “Wij weten niet beter. CMD is ook een beetje ons kindje. Maar het is niet dat we ook samen voor de klas staan. En ik zou nooit een functioneringsgesprek met hem doen. ”
Norbert: “Al werk ik sinds een half jaar bij BOOST IT en dus niet meer bij dezelfde opleiding.”

Heb jij ook je geliefde ontmoet bij Avans en lijkt het je leuk om daar meer over te vertellen? Stuur een mailtje naar mk.debruijn@avans.nl