Directeur AKV|St.Joost Femke den Boer vertrekt naar Universiteit Utrecht

Na 7,5 jaar verruilt academiedirecteur Femke den Boer de Akademie voor Kunst en Vormgeving|St.Joost voor de Universiteit Utrecht. Daar wordt zij 1 september benoemd als directeur van het Centrum voor Wetenschap en Cultuur.

Het Centrum voor Wetenschap en Cultuur (CWC) is de ontmoetingsplek waar wetenschap en cultuur samenkomen. Binnen het CWC zijn het Universiteitsmuseum, het Studium Generale en het Parnassos Cultuurcentrum samengebracht. Speerpunten zijn de betrokkenheid van een breed publiek bij wetenschap en de brede culturele vorming van studenten.

Den Boer was eerder directeur Communicatie en Marketing bij de Vrije Universiteit. Met haar nieuwe aanstelling keert ze terug naar een vertrouwd honk: in de jaren negentig studeerde ze theater- film- en televisiewetenschappen bij de Universiteit Utrecht.

In een reactie deelt Den Boer:
‘In de afgelopen 7,5 jaar heb ik met jullie mogen samenwerken aan de ontwikkeling van de nieuwe kunstacademie en AVANS 2020. Een academie en hogeschool met de blik naar buiten, gericht op de actuele praktijk en met de innovatiekracht om studenten op te leiden voor een steeds sneller veranderende beroepspraktijk. Daar ben ik reuze trots op! Het voelt vreemd nu weer verder te trekken, maar ook passend bij het moment in de ontwikkeling van de academie en aan de vooravond van AVANS 2025. Ik heb met heel veel plezier met jullie samengewerkt en wens jullie heel veel succes bij de spannende en ambitieuze toekomstplannen!’