Landelijke OV-staking 28 mei: onderwijs Avans gaat gewoon door

Foto: Flickr/Shirley de Jong https://flic.kr/p/nEsmkU
Foto: Flickr/Shirley de Jong

Het College van Bestuur van Avans heeft besloten dat het onderwijs op 28 mei gewoon doorgaat. Dit vooruitlopend op de mogelijke staking bij de NS, het streekvervoer in Brabant en andere delen van Nederland en het openbaar vervoer in de grote steden Amsterdam, Rotterdam en Den Haag.

Met dit besluit komt het CvB tegemoet aan studenten en medewerkers die op 28 mei geen hinder ondervinden van de staking. Daarnaast stelt het CvB dat studenten en medewerkers die reizen met het openbaar vervoer, de tijd hebben om alternatief vervoer te regelen op 28 mei of om een andere oplossing te zoeken.

Adequate oplossing
Avans inventariseert welke verplichte onderwijsonderdelen er op 28 mei plaatsvinden bij Avans, zodat tijdig een adequate oplossing geboden kan worden. Denk daarbij aan tentamens en examens. Studenten en medewerkers worden door hun eigen academie geïnformeerd over de mogelijke gevolgen. Voor vragen kunnen zij terecht bij hun eigen academiebureau.

Eerder vandaag besloot de Universiteit van Amsterdam alle tentamens op 28 mei af te gelasten en de aanwezigheidsplicht op te heffen.