Hogeschool Brabant organiseert 25ste betonkanorace

De opleiding Civiele Techniek van de Hogeschool Brabant organiseert samen met de afdeling Infratechniek van het Baronie College in Breda de 25ste editie van de Betonkanorace. Deelnemers van technische hogescholen en universiteiten uit Nederland, België en Duitsland gaan op 25 en 26 mei, in Adventure World ’t Blauwe Meer in Loon op Zand, strijden om prijzen in verschillende categorieën. Het Baronie College is de enige mbo-instelling die aan de race meedoet.
De vereniging Trivoor vertegenwoordigt de opleiding Civiele Techniek in Tilburg. Tijdens de vorige betonkanorace, in september 2001, won het team de constructieprijs met een kano van een betonmengsel met staalvezels. Ook studenten van de opleiding Bouwkunde van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch gaan dit jaar proberen hun massieve gevaarte snel of zonder waterschade over de eindstreep te krijgen. (RL)