Bredaas STUdance Introfeest uit de as herrezen

Het introductiefeest STUdance vanavond in een feesttent op het NAC-terrein belooft een succes te worden. De voorverkoop is volop aan de gang. Bij de verkooppunten op de verschillende locties van de Hogeschool Brabant en de Nationale Hogeschool voor Toerisme & Verkeer (NHTV) gingen vanmorgen honderden kaartjes voor 9 euro over de toonbank. Vanavond aan de tent moet 11 euro worden neergeteld.
Organisatie bureau Wouter Bogers verwacht 6000 kaarten te kunnen verkopen. Vorig jaar werd het feest voor studenten van de Hogeschool Brabant en de NHTV op het laatste moment afgelast wegens te weinig belangstelling. De organisator weet de tegenvallende verkoop aan het ongunstige tijdstip. De gemeente had in verband met geluidoverlast geen vergunning voor donderdagavond willen geven, zodat het feest in afwijking van eerdere jaren op vrijdagavond stond geprogrammeerd. Volgens Bogers een ongunstige avond, omdat veel studenten zich dan bij hun ouders buiten de stad bevinden.
Dit jaar gaf de gemeente na overleg met de hogescholen toch weer vergunning voor donderdagavond. (FG)