Studenten voetballen op het Binnenhof in boxershort

Studenten hebben gisterenmiddag op het Binnenhof en voor de Tweede Kamer twee potjes voetbal gespeeld in boxershort. Daarmee wilden ze onderstrepen dat ze zich in de kou gezet voelen door het kabinet.
De nacht voorafgaand aan het partijtje voetbal hadden studenten van ‘Platform 12 november’ een dertig meter groot spandoek aan het ministerie van OC& W bevestigd met de tekst ‘Onderwijsbegroting = controversieel’. Gisteren besliste de Tweede Kamer desondanks, dat de rijksbegroting niet als controversieel onderwerp wordt beschouwd en derhalve onder het demissionaire kabinet kan worden behandeld.
De boxeractie loopt vooruit op een landelijke actie op 12 november. Het Platform heeft studenten opgeroepen die dag te staken. (FG)