Internationalisering in de praktijk

Ook kleinere ondernemingen worden geconfronteerd met aspecten van internationalisering zoals: wereldwijde verkoop van producten, uitbesteden van activiteiten in het buitenland of het inkopen van grondstoffen.

Omdat het ze vaak ontbreekt aan kennis, gaat een consortium van ondernemers samenwerken met de Academie voor Marketing in Den Bosch, de Avans School of International Studies en de Academie voor Marketing en Business Management in Breda. Gisteren is een overeenkomst getekend tussen de verschillende partijen.

De bedoeling is dat docenten van Avans hun kennis van de internationale markt delen met minimaal tien ondernemingen. De ondernemers op hun beurt doen praktijkkennis op en koppelen die weer terug naar de academies. Hiervoor worden kenniskringen opgericht.

Studenten gaan in de nog te ontwikkelen minor Internationalisering samen met ondernemingen strategieën opstellen en invoeren. Ook in workshops en projecten werken studenten, docenten en ondernemingen samen. [AR]