Architectuurstudenten bouwen vanuit de filosofie

Studenten van de Academie voor Bouw en Management zijn door de Universiteit van Tilburg uitgenodigd om mee te doen aan de ‘dag van de filosofie’. Het thema dit jaar is ‘de stad’.

Ontwerpen van studenten gebaseerd op filosofische teksten zijn de hele dag te zien in het raadhuis van Tilburg. Hierbij valt te denken aan een martelkamer, het wabi sabi restaurant en de niet-plaats. Allemaal onwerkelijke modellen gebaseerd op werk van bekende filosofen.

Op het plein voor het paleis vindt vanaf 14.00 uur ‘Nieuw Babylon op zijn kop’ plaats. Studenten en voorbijgangers bouwen met een container vol sloophout een constructie. Deze verschuift, vervormt en verplaatst zich naar gelang de ideeën van de studenten en de participanten. Dit gaat door tot de avond valt.

Kijk hier voor meer informatie en het volledige programma van de ‘dag van de filosofie’ in Tilburg. [AR]