Avansstudent aangehouden in Den Bosch vanwege dreigtweet

De politie heeft vandaag in Den Bosch een Avansstudent aangehouden die verdacht wordt van het plaatsen van dreigtweets richting de hogeschool. Avans heeft aangifte gedaan.

“Nadat de dreigtweet op school bekend was geworden, zijn wij gealarmeerd. Na nader onderzoek is besloten tot aanhouding van de persoon. Omdat wij hem hebben getraceerd in de omgeving van de school, is besloten hem daar aan te houden en niet te wachten tot hij bijvoorbeeld de trein terug naar huis zou nemen”, zegt Dion Luijten, perswoordvoerder van de politie Oost-Brabant.

Uiterst serieus
Paul Rüpp, voorzitter van het College van Bestuur van Avans: “We weten nog niet hoe serieus de dreiging was, maar zelfs als het om een misplaatste grap gaat, nemen we dit uiterst serieus. We zijn dan ook blij dat we samen met de politie zo voortvarend hebben kunnen optreden. We wachten nu het onderzoek van de politie af.”
In verband met het lopende onderzoek kan de hogeschool nu verder geen mededelingen doen over de zaak.foto: Pixabay.com