CMD’er en blogger ontwikkelt eigen cosmeticalijn

Meraki CosmeticsHet is een meisjesdroom die uitkomt voor Online influencer en Avansstudent Kim ter Stege: een eigen cosmeticalijn, genaamd Meraki Cosmetics.

Misschien ken je Kim, vierdejaarsstudent Communication & Multimedia Design in Den Bosch, nog uit Punt Magazine. Hierin vertelde ze over haar leven als online influencer. Haar bereik blijft groeien én ze bracht een eigen diervriendelijke cosmeticalijn uit, iets waar ze al als klein meisje van droomde. “Ik blog al sinds mijn veertiende en heb een groot netwerk opgebouwd. Ik wist dat er onder mijn fanbase genoeg draagvlak is voor een eigen make-uplijn, dit was het juiste moment.”

Passie, creativiteit en liefde
Meraki is een Grieks woord dat grofweg staat voor iets waar je met passie, creativiteit en liefde aan werkt. Een treffend woord met passende betekenis voor Kims Meraki Cosmetics. En geheel in de lijn van de merknaam, dragen ook de diverse highlighters Griekse namen zoals Aphrodite, Zeus en Khione.

High end kwaliteit
“Mijn volgers weten dat ik dol ben op high end make-up. Mijn eigen lijn moet dus ook van goede kwaliteit zijn.” Op het internet vond Kim een fabriek in China die highlighters van hoge kwaliteit produceren. Ze kreeg samples in allerlei kleuren thuis gestuurd. “Het beviel meteen goed!” Voor nu houdt ze het nog bij de highlighters. “Die zijn momenteel populair en het bestaat uit pigment, daar hoeft geen nieuwe formule voor bedacht te worden. Voor make-up zoals foundation wel.” Thuis in Oss heeft de student alle samples staan die ze zelf in haar zelfontworpen verpakkingen doet.

Kim maakt ook gebruik van haar bloggende vriendinnen in Nederland en contacten in het buitenland om Meraki Cosmetics meer bekendheid te geven. “Zonder mijn netwerk had ik dit allemaal nooit kunnen doen.”