Student Commerciële Economie genomineerd voor Stagiair van het jaar 2017

Farzad Farahzad, vierdejaarsstudent Commerciële Economie in Breda, is genomineerd voor de titel van beste stagiair van het jaar. De student liep zijn stage bij Stolthaven Terminals, een opslagterminal voor chemische stoffen.

Waarom ben jij genomineerd voor stagiair van het jaar, denk je?
“Ik ben later begonnen met het afstuderen dan de bedoeling was. In mijn afstudeerjaar werd ik ernstig ziek en kreeg ik chemotherapie. Dat was een flinke worsteling, maar ik ben gelukkig genezen verklaard. Toen ik fit genoeg was, begon ik alsnog met mijn stage. Ik heb heel hard gewerkt, misschien juist omdat ik daarvoor niets kon door mijn ziekte. Ik ben dus best een beetje trots op mijn 9.”

Vind je dat je daarom de titel verdient?
“Afstuderen is behoorlijk pittig, maar wanneer je plots te horen krijgt dat je ziek bent, stort je wereld in. Dat is zoveel heftiger dan de algemene afstudeerstress. Ik moet bekennen dat ik nog maar twee maanden klaar was met mijn chemokuur, maar niet kon wachten om verder te gaan met mijn studie. Van de examencommissie mocht ik acht weken herstellen, maar ik had er maar een nodig. Ik rondde mijn stage af en ben nooit meer weggegaan: ik werk er nog steeds.”

Wat motiveert jou om zo gedreven te zijn?
“Ik ben een vechter en geef niet zo maar op. Dat is iets wat je kan aanleren, maar het zit ook in mezelf. Tijdens mijn afstudeerstage heb ik zelfs een terugval gehad, maar toch ben ik doorgegaan. Ik ben van nature ook een optimist, dat helpt natuurlijk wel.”

Hoe heb jij jezelf ontwikkeld tijdens je stage?
“Netwerken vond ik aanvankelijk heel pittig. Maar om uit mijn comfortzone te stappen, organiseerde ik een brainstormsessie om zoveel mogelijk collega’s te spreken. De personen die deze vergadering bijwoonden, waren werknemers met een hoge functie binnen het bedrijf. Netwerken bleek niet alleen nuttig, maar ook goed voor mijn zelfvertrouwen.”

Wat zou jij andere Avansstudenten en stagiaires mee willen geven?
“Alles draait om je mindset. Met de juiste instelling en een beetje positiviteit kom je heel ver!”

Op 22 mei wordt bekend gemaakt of Farzad de beste stagiair van Nederland wordt. De organisatie is in handen van StudentenBureau.

Robert

Mooi verhaal, super goed dat je je zo hebt weten te herpakken. Veel succes in je verdere (bedrijfs)leven!

2017-05-19 16:02:34